Győri SZC Krúdy Gyula Turisztikai és Vendéglátóipari Technikum
9024 Győr, Örkény István u. 8-10.
Telefon: +36-96-510-670

Tisztelt Szülők!

Amennyiben gyermeküknek igénylik a 2021/22-es tanévre az étkezést, és még nem adták le a nyilatkozatot, kérem 2021.07.20-ig pótolják.

Nyilatkozat hiányában nem áll módunkban étkezést biztosítani.

Visszaküldeni a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre lehet.

Egyéb étkezéssel kapcsolatos információk a www.gek.hu honlapon elérhetőek.

Tájékoztató

Nyilatkozat

Az iskola nyári nyitva tartása:
 
2021. július 5. – 2021. augusztus 13.
H – Cs: 6.30 – 15.00
P: 6.30 – 12. 30
 
Igazgatói ügyeleti napok:
 
2021.július 15. csütörtök  9.00 – 13.00
2021. augusztus 05. csütörtök  9.00 – 13.00

A 2020-2021-es tanévben iskolánk legmagasabb szintű elismerését vehették a következő tanulók:

 Széll Veronika (12.I) – Krúdy Emlékplakett

Veronika iskolánk legrangosabb elismerését, a Krúdy emlékplakettet vehette át. Veronika a turisztikai szakgimnázium példamutató tanulója. Tanulmányai során számos kiemelkedő versenyeredményével öregbítette iskolánk hírnevét; többek között a Lesefüchse International versenyen, az Európa Napja Idegennyelvű Prezentációs vetélkedőn, a Krúdy Gyula Országos Prózamondó versenyen, a XI. Kárpát medencei vers- és prózamondó versenyen első helyezést, valamint a zsűri különdíját érdemelte ki. A Lesefüchse International német nyelvű olvasási és vitaverseny Berlinben megrendezett nemzetközi fordulóján kiemelkedő teljesítményt nyújtott. A Kortárs VersFesztiválon és a Kisfaludy Napok regionális versenyen versmondás kategóriában arany minősítést, a József Attila „Éneklem a tavaszt” versenyen második helyezést szerzett és számos városi, iskolai és kollégiumi rendezvényen, valamint országos és megyei színjátszó versenyeken vett részt.

 Pap Roland (12.C) - Krúdy Emlékérem

Kiemelkedő tanulmányi eredményéért, példamutató magatartásáért, szorgalmáért, négy éven keresztül a közösségért végzett áldozatos munkájáért, a jelen tanulója, a jövő mestere szakmai bemutatón szerzett különdíjáért, az ÁSZÉV szakmai verseny országos 3. helyezéséért.

Hangyál Zoltán Balázs (12.H) – Krúdy Emlékérem

Kiemelkedő tanulmányi eredményéért, a Haller-Gasztro Kupán elért ezüst minősítéséért és különdíjáért, a Fenntarthatósági Témahéten vállalt színvonalas előadásáért, a tavalyi évben az iskola népszerűsítésében vállalt szerepléséért, az osztályközösségért végzett tevékenységéért, példamutató magatartásáért, szorgalmáért.

Horváth Fanni Diána (12.T) – Krúdy Emlékérem

Jó tanulmányi eredményéért, a 9-10. évfolyamon a Deák német nyelvi versenyen elért első és második helyezéséért, az osztályközösségért végzett munkájáért.

PCIMG 2021 06 29 08 28 53

Információk a gólyatáborral kapcsolatosan:
 
2021. augusztus 17.
 
9:00 óra: NYEV, I  osztályok
 
10:00 óra: E,F,D,C,G,H osztályok
 
Indulás az iskola elől. Gyülekezés negyed órával az indulás előtt.

4 hónappal ezelőtt hallottam először a Lesefüchse versenyről. Őszintén szólva kicsikét bizonytalan voltam, hogy jelentkezzek-e rá vagy sem. Végül Papp Ildikó Tanárnő győzködésének hála beadtam a derekamat. És milyen jól tettem.

A Lesefüchse International egy német nyelvű olvasási- és vitaverseny, melynek keretein belül, a versenyzőknek lehetősége nyílik, eszmecserét folytatni az elolvasott könyvekről és a bene feldolgozott témákról. Mint az elmúlt években, idén is 4 könyvet kellett elolvasnunk. Ugyan valószínűleg magamtól nem ezeket a műveket emeltem volna le a polcról, de így utólag visszagondolva úgy érzem, mindegyik regény sokat adott. 4 teljesen különböző történet, jobbnál jobb karakterekkel és elgondolkodtató témákkal, amik nem mellesleg a versenyen kiváló vitatémáknak is bizonyultak. Többek között szó esett a szocializmus pozitív és negatív oldalairól, etikai döntések súlyáról és mikéntjéről,valamint a társadalmi problémákról és az alaptalan megítélésről. Nagyon különleges volt ezeket a témákat korombeliekkel megvitatni.
A versenyre való felkészülést már februárban megkezdtük Bitai Judit tanárnővel, valamint két osztálytársammal: Tinával és Krisztivel. Könyvenként haladva átbeszéltük azok mondanivalóját, szerkezeti sajátosságait, nyelvezeti elemeit, mivel ezek is az úgynevezett „Debatte” (vita) részét alkották.
Az idei év több szempontból is rendhagyó volt. A versenyhez előírt regényeket ugyanis elektronikus formában tudtuk elolvasni, így kiküszöbölve a koronavírus esetleges veszélyeit. Ugyanezen okból kifolyólag májusban online került megrendezésre az országos forduló. 
Május 25-én érkezett el a nagy nap. Az iskola egyik terméből vettem részt ezen a zoom hívásban megrendezett versenyen. A szomszédos teremben pedig szurkoltak nekem a csapattársaim, valamint Bitai Judit tanárnő amiért nagyon hálás vagyok. Ha elbizonytalanodtam, mindig megnyugtatott a tudat, hogy ők a szomszéd teremben szorítanak értem. A kezdés előtt géppel felszerelve, izgulva vártam, vajon milyen lehet egy online vetélkedő. Mi van, ha valakinek lefagy a gépe? Hogyan adjuk/ kérünk majd szót a vita alatt? És sok más ehhez hasonló kérdés kavargott a fejemben. Szerencsére minden németes precizitással folyt, szóval már tudtam az első pár perctől fogva, hogy nincs miért aggódnom.
Először a 4 elolvasott könyvről hallgathattunk meg egy-egy rövid összefoglalást. Személy szerint nekem a Mauerpost című ifjúsági regény nyerte el legjobban a tetszésemet. A mű a berlini fal leomlása előtti időszakot dolgozza fel. A két főszereplő lány levelezésén keresztül mutatja be ezt a kort, akik ugyan mindketten Berlinben laknak, mégsem láthatják egymást, mert a Kelet- és Nyugat-Berlint átszelő fal ellehetetleníti őket. A szívmelengető történet mellett nagyon sok információt tudhattam meg erről az időszakról.
A könyvbeszámolók után következett az agytornáztató vita ahol az egyik versenyzővel holtversenyben 3. helyezést értünk el.
Visszagondolva egy szuper lehetőség volt a Lesefüchse. Már a felkészülés alatt megfogalmazódott bennem, hogy bárhogy is sikerül a verseny, teljesen megérte. Nem mondom, hogy néha nem fogyott el a motivációm, viszont a könyvek, valamint a vitázással, eljátszott szituációkkal eltöltött jókedvű felkészülő órák nagyszerű élményt jelentettek számomra.

Szeli Júlia

              Lesefüchse3_1.jpg                                                         

 
A ZfA által szervezett Lesefüchse International nemzetközi olvasási- és vitaversenyen a
2020/21. tanévben hagyományosan  idén is képviseltette magát a Krúdy Technikum. 
A felkészülés a Dr. Kovács Pál Könyvtár és Közösségi Térrel közös projektben zajlott. a
felkészítő tanár ugyanis Bitai Judit, a fenti intézmény gyermekkönyvtárosa volt.
A közös munka 2021 januárjában kezdődött, négy német nyelvű kortárs ifjúsági regényt
olvastunk el és dolgoztunk fel közösen. Főhősei mai fiatalok, akik küzdenek a felnőtté válás
örömeivel és buktatóival, családjukkal, önmagukkal, az egész élettel. 
Jártunk a rendszerváltás Berlinjében két kiskamasz lánnyal, majd a sikeresség relatív mivoltán
töprenghettünk el: mennyire lehet sikeres, aki nem az általános elfogadott keretekbe
illeszkedik? Ki a felelős a fiatalok esetleges kudarcaiért? A harmadik olvasmány fiú főhőse
bonyolult családjával küzdött, de végül sok mindent átértékelt. A negyedik könyvben
ámokfutó jelent meg az iskolában… Sok-sok aktuális és érdekes témát érintettünk, sokat
beszélgettünk, vitatkoztunk németül.
A felkészülésben a 10.I osztály három tanulója: Horváth Bettina, Máté Krisztina és Szeli Júlia
vett részt, akik közül az iskolát végül Szeli Júlia képviselte.
A döntő május 28-án zajlott online formában. 

Juli kiváló szereplését bizonyítja, hogy a dobogós 3. helyezést érte el. Gratulálunk!

Lesefüchse1.jpg

 

Lesefüchse3_2.jpg

Szívből gratulálunk Gasparek Ildikó Tanárnőnek a kitüntetésèhez! További munkájához sok sikert és jó egészséget kívánunk! 208463820 219650089993931 1084584425832227082 n