Több mint 30 győri osztály több mint 1000diákja vett részt a „Győr a hálón: 750 - Rajta lógunk” vetélkedő 9 feladatkörének valamelyikén. Csütörtök késő délután a díjakat osztották ki és gratuláltak minden győztesnek és persze minden résztvevőnek!
Győr Város Önkormányzata, a Mobility-Győr szakmai csapata és a Városi Diák Fórum közreműködésével életre hívott kétfordulós projekt a város általános és középiskolásait szólította meg abból a célból, hogy közösen emlékezzenek meg Győr királyi városi rangra emelésének 750. évfordulójáról.
Mellette a szervezők célként tűzték ki azt is, hogy a távolléti oktatás során elszigetelt osztályközösségeket közös munkálkodásra hívják, segítve ezzel az osztályközösségek összetartását, valamint Győr város diákjainak egy nagy közösséggé történő összekovácsolását.
A program kidolgozásával az volt a cél, hogy ne egy újabb vetélkedő legyen, hanem közösen alkossanak a fiatalok s együtt teremtsenek értéket, amelyre kitűnő apropót szolgáltat a 750-es év. Ez a játék egyben egy pedagógiai módszer, a projektmódszer alkalmazása is volt, amelynek segítségével a gyerekek nem elsősorban a lexikális, hanem a gyakorlati tudásukat, kreativitásukat, kooperációs készségüket tudják fejleszteni.
A tavaszi fordulót – ami magában is egy nagy városi projekt – a Digitális Témahéthez kapcsolódóan indították el. Ehhez kilenc kihívás tartozott, amelyeknek mindegyike Győr történetéhez vagy mindennapjaihoz, a diákok életéhez kapcsolódott. A 9 kihívás közül minimum hármat kellett teljesíteni, de többet is lehetett. Mindegyik kreatív alkotó feladat volt különböző tudományterületekről és feltételezte a digitális eszközök használatát.
1.Győr digitális diák-szakácskönyvének elkészítése az osztályok által készített recept videókból;
2. Győr kedvenc dalának, táncának megalkotása;
3. Interjúkészítés régóta Győrben élő emberekkel;
4. Győrhöz kötődő művészeti alkotás elkészítése;
5. A diákok otthonától 750 lépésen belül levő turisztikai látványosságok fényképezése;
6. Győr digitális képeslapjának elkészítése;
7. Győr város robotjának elkészítés;
8. Sportolás/mozgás közben az osztályok közösen tegyenek meg 750 kilométert és ezt rögzítsék,
9. Idővonalon helyezzék el iskolájuk alapítását Győr jelentős történelmi eseményeivel együtt.
A kihívások teljesítéséhez 1 hónap állt a rendelkezésre március 22. és április 23. között.
Az érdeklődés minden várakozást felülmúlt, hiszen első ízben hirdették meg a rendhagyó játékot, ráadásul egy olyan időszakban, amikor a járványhelyzet miatt az iskolások nem is voltak együtt, hanem egymástól elszigetelve, otthonról tanultak.
„Felhívásunkra a rövid határidő ellenére is mintegy 30 győri osztály, jelentkezett, közel 1000 diák mozdult meg, akik szép számmal küldték el kreatív munkáikat.
Az ünnepélyes eredményhirdetésre június 10-én került sor, ahol minden résztvevő jutalmat kapott.
Dr. Dézsi Csaba András polgármester köszöntötte a fiatalokat aki elmondta: a koronavírus mindegyikünk életét megváltoztatta, maszk mögé kerültek az arcok, bezárt szobákba szorultak a családok és a kisközösségek. A város első embere kiemelte: nagy öröm, volt látni, ahogy a pandémia ellenére az osztályok kreativitása megmaradt és így a fiatalok is hozzájárulhatnak Győr királyi várossá válásának 750. évfordulójához.
9.T osztály és osztályfőnökük: Lövészné Takács Eszter
9.T
10.F
A 10.F osztály és osztályfőnökük Bognár Éva (Az osztály 3 díjat is kapott)
A 11.I osztály és felkészítő tanáruk: Szabó Katalin