Győri Szolgáltatási SZC Krúdy Gyula Gimnáziuma, Két Tanítási Nyelvű Középiskolája, Turisztikai és Vendéglátóipari Szakképző Iskolája

#krúdysvoltam#krúdysvagyok#krúdysleszek

GÁBOR DÉNES KÖZÉPISKOLAI ÖSZTÖNDÍJ

A NOVOFER Alapítvány, a reál tárgyak magas szintű elsajátításának ösztönzése érdekében hirdeti meg a Gábor Dénes Ösztöndíj pályázatot a hazai és a határainkon túl élő, magyarul tudó középiskolások körében évről évre.

A vállalkozó kedvű diákok idén az alábbi három témakörben fogalmazhatták meg pályázatukat:

  • Az ivóvízkészlet csökkenésének, a hozzáférés területi egyenlőtlenségének következményei, a káros hatások megelőzésének lehetőségei
  • A vízbőség (árvíz, belvíz) és a vízhiány (aszály) innovatív kezelése
  • Természeti megoldások alkalmazása mesterséges környezetben (bemutathatták, hogy az emberiség számára milyen területeken és hogyan lehetne alkalmazni az élőlények „megoldásait”. Például: bogáncs – tépőzár; vízcsepp – áramvonalas autó; cápabőr pikkely – úszódressz)

Iskolánk több tanulója is pályázott az ösztöndíjra. Zsuppán Mercédesz (10.a. osztályos tanuló) esszéje országos IV. helyezést ért el. Az ösztöndíjjal együtt kapott egy ajánlást is, mely szerint a felsőoktatási tanulmányai megkezdésekor részt vehet az egyetem tudományos diákköri munkájában.

melinda1

Díjazottak

A díjátadó ünnepség június 8-án volt Budapesten a Magyar Tudományos Akadémia Felolvasó termében. A díjak átadásában közreműködött Bokor József akadémikus, az MTA alelnöke, Csépe Valéria akadémikus, a köznevelés tartalmi megújításáért felelős miniszteri biztos, Gyulai József akadémikus, az Alapítvány kuratóriumának elnöke, Szendrő Péter professzor, az Országos Tudományos Diákköri Tanács elnöke.

Ezúton is szeretném ösztönözni iskolánk diákságát, hogy érdemes a reál tantárgyakat választani a továbbtanulás útvesztőjében is, hisz a tudósok munkája viheti előbbre a nemzetet!

Felkészítő és kísérő tanár: Stark Melinda

melinda2Felkészítő tanárok

vissza

„A víz közös kincsünk, saját életünk és a földi élet alapja, közös felelősségünk vigyázni rá és takarékoskodni vele!” (Víz világnapjának üzenete)

5012 a viz vilagnapja

A víz világnapja alkalmából a Duna Múzeum számos országos szintű versenyt hirdetett.

A VízKvíz kategóriában Lakatos Alexandra (10. a.) és Ördög Orsolya (10. a.) képviselte iskolánk csapatát, akik a nyolcadik helyezést érték el. A feladatok különböző kihívások elé állították a versenyzőket, mindamellett illeszkedtek a mai kor hétköznapjaihoz. Az egyik frappáns feladat például: szelfit és interjút kellett készíteni a környéken található csatornázási vállalat vezetőjével, szóvivőjével. Növényt kellett ültetni, majd a speciális gondozás hatásait rögzíteni a hetek során.

Az Antenna Hungária jóvoltából az iskola videóstúdiós diákjai igazi közvetítőkocsiban gyakorolhattak 3 kamerás élő közvetítést az iskola testnevelési óráiról. DSC 0799

dth fbAz idei tanévben április 3-7. között rendezték meg második alkalommal a Digitális Témahetet az ország számos iskolájában. A Témahetet az Emberi Erőforrások Minisztériuma hirdette meg, lebonyolítását és szakmai előkészítését az Informatikai Vállalkozások Szövetsége végezte. „A Digitális Témahét fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben.” – olvashatjuk a rendezvény honlapján, amelynek címe: http://digitalistemahet.hu.

Kémia Nap

kemia

 Idén, 2017. március 31-én rendezte meg iskolánk a VIII. Kémia Napot.

penz7Iskolánkban 2017. március 6. és március 10. között rendeztük meg a Pénz7 programsorozatot, a pénzügyi tudatosság hetét. A rendezvényt az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a Pénziránytű Alapítvány és a Magyar Bankszövetség imm17230162 1425488854163095 1736383175 oár harmadik alkalommal hirdette meg Magyarországon.

 

2017. január 27-én tizenkettedik alkalommal rendeztük meg a Fizika Napját. Hagyományos interaktív természettudományi napunk idei témája a hullám volt.  2